Komerční sdělení
Až 40 % Čechů špatně používá blinkry. Svět motorů to chce změnit s iniciativou Rozblikáme Česko!
dnes 10:22
Odstartovala bezpečnostní kampaň Rozblikáme Česko, která chce s heslem „Blikej, nebuď *****!“ naučit české řidiče správně používat směrová světla a zlepšit bezpečnost na silnicích.
Záštitu nad kampaní, která se objeví v časopisu Svět motorů, na billboardech, v televizi i na sociálních sítích, převzal na sobotním eventu i ministr dopravy Martin Kupka.
„Musím Čechy pochválit. Jsme dobří řidiči, ale pořád je samozřejmě co zlepšovat,“ říkal s úsměvem z pódia ministr dopravy Martin Kupka a dodal, že je rád, že se o bezpečnost na silnicích nestará pouze stát.
Můžeme to změnit
Data hovoří jasně – při používání blinkrů chybuje až 40 % Čechů. Redakce Světa motorů by tato čísla ráda vylepšila. „Kampaň vzešla ze zdravého naštvání a z naděje, že můžeme svou aktivitou přispět k větší bezpečnosti na českých silnicích. Jistě, jen málokdo si po setkání s naší polepenou červenou octavií nebo billboardem sáhne hned do svědomí. Ale pokud se aspoň na chvíli zamyslí, má to smysl. Je to lepší než jen sedět doma u piva a nadávat, že lidi neumí jezdit,“ říká šéfredaktor Světa motorů Petr Slováček.
Desatero správného blikání
Redakce přišla s desaterem správného blikání, které má situaci na silnicích alespoň trochu změnit. Každé téma z desatera bude zpracováno v časopise, televizi, na webu i formou rychlého videa na sociálních sítích. Zábavná je i výše zmíněná červená octavia, která jezdí po českých silnicích s drzým heslem “Blikej, nebuď *****!,” ale ruku na srdce, kdo komentuje nevhodné chování předjíždějících řidičů s ledovým klidem?
Multimediální skupina Active Radio je také zapojena do projektu Bezpečně na cestě, jež je zaměřen primárně na snížení počtu nehod s přímým následkem smrti a zároveň snížení počtu celkových zranění v rámci nehodovosti. Realizace projektu je financována z prostředků Fondu zábrany škod, a to podle pravidel uveřejněných na stránkách www.fondzabranyskod.cz.
