Muzika
Dvě nové písně a závod s časem: Stephen Schwartz finišuje hudbu k Wicked
dnes 12:24
Skladatel Stephen Schwartz dolaďuje finální verze písní pro film Wicked: For Good, jehož premiéra je naplánována na listopad 2025. Fanoušci se mohou těšit na dvě nové skladby pro Elphabu a Glindu – a další výpravu do světa, který si zamilovaly celé generace.
Stephen Schwartz, uznávaný skladatel původního muzikálu Wicked, stále pilně pracuje na hudbě pro jeho filmové pokračování Wicked: For Good, které dorazí do kin 21. listopadu 2025. I když do premiéry zbývá jen několik měsíců, skladatel přiznává, že hudba se stále dolaďuje – a termín odevzdání se neúprosně blíží.
V exkluzivním rozhovoru pro magazín PEOPLE Schwartz prozradil, že „stále každý den pracuje“ a že klíčové termíny jsou doslova za rohem. „Tento měsíc je rozhodující, protože příští měsíc, v červenci, nahráváme v Londýně,“ řekl při slavnostním ceremoniálu uvedení do Songwriters Hall of Fame 2025, kde převzal prestižní cenu Johnny Mercer Award. „Ale víte, filmy se neustále mění, jsou neustále upravovány, takže se musí měnit i hudba. Je to velmi vzrušující a velmi organický proces a jak se blížíte k termínu, je to trochu nervy drásající.“
Bez detailů
Ačkoli nemohl odhalit mnoho detailů o samotném ději, naznačil, že fanoušci se mohou těšit na dvě zcela nové písně: „Jedna z nich je pro postavu Elphaby. Druhá je pro postavu Glindy.“ Obě skladby podle něj vznikly z potřeby posílit příběhovou linii.
V pokračování si své role zopakují Cynthia Erivo jako Elphaba a Ariana Grande jako Glinda, které zaujaly diváky už v prvním díle Wicked, jenž měl premiéru v listopadu 2024. Film se stal kasovním trhákem s tržbami přes 756 milionů dolarů a získal Oscary za nejlepší kostýmy a výpravu.
Schwartz se v rozhovoru také zamýšlí nad výjimečně dlouhým životem muzikálu, jehož broadwayská premiéra proběhla už v roce 2003. „Je úžasné, že muzikál, který měl premiéru před 22 lety, se stále hraje,“ říká. Přiznává, že tehdy ani netušil, že by se jeho dílo mohlo zařadit po bok trvalek jako The Lion King, Chicago nebo Phantom of the Opera.
Zpětně vnímá i sílu filmové adaptace: „Věděli jsme, že v určitém okamžiku natočíme film. Takže jsem asi věděl, že pokud film bude fungovat, bude úspěšný a osloví novou generaci. Nejsem si jistý, jestli jsem věděl, že to bude o 20 let později.“