Právě vysíláme

Kritika žebříčku Forbes 30 pod 30. Schytala to Kendall Jenner i herec ze Stranger Things

29. listopadu 2023 13:00

30 pod 30 je oblíbený seznam magazínu Forbes, který představuje třicet velmi úspěšných mladých lidí se společenských přesahem. Tak jak tomu ovšem bývá, ani letos se žebříček nevyhnul kritice.

Magazín Forbes sestavuje každý rok prestižní žebříček vlivných lidí z kulturní, sportovní, vědní, ale i celebritní oblasti. Obvykle se posuzuje celkový příjem, sociální dopad, vliv nebo i počet sponzorů. Není tak výjimkou, že se v žebříčku objeví i infleunceři, což pochopitelně může být mnoha lidem proti srsti.

Letos se mezi umístěnými objevila herečka Jenna Ortego, Noah Schnapp ze Stranger Things, rapper Latto, rapperka Ice Spice, modelka Kendall Jenner nebo transmodelka Dylan Mulvaney. A ačkoliv žebříček jistě mnoho fanoušků potěšil, dvě osobnosti se setkali s velkou kritikou.

Kendall Jenner je úspěšnou modelkou, influencerkou a členkou klanu Kardashian. V jednu dobu se  řadila mezi nejlépe placené modelky světa a poslední roky zaujmula především díky založení značky své vlastní tequilly pod názvem 808. A i když je sama Kendall z umístění v žebříčku nadšena a okamžitě se pochlubil obálkou na sociálních sítích, mnoho lidí její účast nechápe. Dle některých reakcí je totiž Kendall představitelkou tzv. nepo babies a za svůj úspěch vděčí především své rodině. Její tequila prý navíc není ani dobrá a prodává se jen díky jménu Kendall Jenner. To si ale samotná modelka nemyslí a v rozhovoru tvrdí, že se podařilo vybudovat značku, která s jejím jménem naopak už spojena není. Tak či onak zůstává faktem, že Kendall díky ní vydělala 25 milionů dolarů za rok.

Další kritizovanou osobností je mladý herec Noah Schnapp, kterého můžete znát z hitu Stranger Things. Dle mnohých herec v žebříčku nemá místo, protože kromě Stranger Things za sebou nemá významnější filmový či seriálový projekt. Herec se navíc dočkal velké kritiky poté, co veřejně prezentoval své názory na izraelsko-palestinský konflikt a na twitter napsal, že „sionismus je sexy“. Kvůli tomu fanoušci dokonce sepsaly petici, ve které žádají, aby Schapp byl ze seriálu vyhozen.

Články, které by tě mohly zajímat