Právě vysíláme

Film Barbie vyvolává v Česku šílenství, zájem o panenky zvýšil o stovky procent

29. července 2023 9:10
Film Barbie vyvolává v Česku šílenství, zájem o panenky zvýšil o stovky procent

Americký film Barbie, který minulý týden vstoupil do tuzemských kin, zvýšil v Česku zájem o hračky Barbie, jako jsou panenky nebo autíčka a koně. Nárůst dosahuje desítek až stovek procent, vyplývá z ankety ČTK mezi prodejci. Češi podle nich vyhledávají zboží s motivy oblíbených seriálů nebo filmů. Například podle mluvčího e-shopu Mall.cz Jakuba Charváta spuštění počítačové hry Hogwarts Legacy v tomto roce vyvolal zvýšený zájem o produkty inspirované kouzelnickým světem Harryho Pottera.

„Úspěch ale mají dlouhodobě i licence jako Ledové království, Star Wars či Tlapková patrola, jejichž motivy lze nalézt opravdu napříč sortimentem, od školních potřeb po povlečení,“ řekl ČTK Charvát. Prodeje zboží od značky Barbie podle něj minulý týden v porovnání s tím předchozím narostly o 53 procent. E-shop nabízí i sběratelské kusy panenek Barbie a doplňků, jejichž cena dosahuje několika tisíc korun, vyplývá z informací na webu.

Hračkářství Bambule měsíčně prodají stovky kusů panenek Barbie. K oblíbeným patří ty, které se vybarví až po ponoření do horké vody nebo mořské panny a princezny. Na odbyt jdou v souvislosti s nově uvedeným filmem také panenky herců Margot Robbie a Ryana Goslinga. „Dá se říct, že jde o sběratelské kousky,“ řekla ČTK marketingová ředitelka hračkářství Jana Krčková. Mimo vánoční sezonu podle ní Češi za Barbie panenky a doplňky utratí většinou do tisíce korun.

Na trhu lze najít také Barbie panenky ve stylu hasiček, astronautek nebo Barbie s Downovým syndromem, uvedla Krčková. Například Barbie na invalidním vozíčku podle mluvčí e-shopu Alza.cz Elišky Čeřovské patří k těm, které se prodávají dobře. „Tento model představuje důležitý krok směrem k zastoupení rozmanitosti a inkluzivity ve světě hraček,“ myslí si. Doplnila, že je poptávka po Barbie sortimentu až osmkrát vyšší než byla před premiérou.

„Pokud se zaměříme na celkový trh hraček, nejúspěšnější značkou jsou stavebnice Lego,“ řekla dále Čeřovská. Hračky z filmů a pohádek podle ní na Alze mají svoji speciální kategorii. Zájem o Barbie panenky na internetovém srovnávači Heureka.cz v posledním týdnu stoupl o 38 procent. „Zvýšil se také u doplňků pro panenky, jako jsou například auta, oblečení, židličky a podobně. Tady evidujeme 15procentní růst,“ sdělila ČTK mluvčí Lucie Dlouhá.

Růžové oblečení a doplňky patří na e-shopu Zalando.cz v uplynulých týdnech k těm nejprodávanějším. Některé značky trendu využily a v růžové barvě představily zcela nové produkty. „Ačkoliv občas pozorujeme, že některé filmy a seriály zvyšují zájem po určitých módních kategoriích, tentokrát se jedná o ještě větší nárůst zájmu po motivu souvisejícím s filmem,“ řekli ČTK zástupci firmy.

Zdroj: ČTK

Články, které by tě mohly zajímat