Právě vysíláme

Z koček se staly internetové hvězdy, které vydělávají na charitu

2. září 2020 8:14
Z koček se staly internetové hvězdy, které vydělávají na charitu

Jejich abonentů jsou na Instagramu na miliony. Lil Bub, Grumpy Cat, Boo The Pomerian či Doug The Pug jsou kočky a psi, jež jsou hvězdami internetu. Přinášejí obrovské zisky, ale také pomáhají ušlechtilým projektům. Příval emocí vyvolaných úmrtím kočky Lil Bub, která byla osm let celebritou sociálních sítí, ukazuje rozsah tohoto jevu, kdy se zvířata stávají hvězdami internetu.

Kočka vyznačující se stále vyplazeným jazýčkem, což bylo způsobeno deformací čelisti, měla různé genetické anomálie, o nichž její majitel, hudební producent Mike Bridavsky, vyprávěl na internetu od roku 2011. Ságu kočičky sledovaly na Facebooku tři miliony lidí, na Instagramu 2,4 milionu a více než 800 000 lidí na Twitteru.

Genom kočky Lil Bub luštili vědci z Missourské univerzity od května 2015 a zkoumali genetické změny, které způsobily deformace, jimiž zvíře trpělo. Bub měla velké zdravotní odlišnosti a změnila život milionů lidí na celém světě,“ říká Bridavsky. Pochlubil se, že se mu podařilo shromáždit 700 000 dolarů pro potřebná zvířata. Takovou sumu mu mohly jen závidět charitativní organizace pomáhající lidem.

„Odpočívej v pokoji, Lil Bub. Svou láskou a bojovným duchem jsi změnila tolik životů. Nikdo tě nenahradí, vždy na tebe budeme vzpomínat,“ napsal jeden z uživatelů Instagramu.

Kočka původem z Indiany byla spojována s různými akcemi, které podporovala organizace Greenpeace či Americká společnost pro prevenci krutého zacházení se zvířaty. Od roku 2013 se podílela na kampaních ve prospěch sterilizace a adopce domácích zvířat společně se sdružením na ochranu zvířat PETA.

Lil Bub využívala své slávy k tomu, aby učinila svět lepší pro zvířata, uvedla PETA v prohlášení. „Vzdejte jí úctu tím, že se budete řídit jejím poselstvím: vždy adoptujte, nikdy nekupujte,“ dodala.

Lil Bub

„Doslova zachránila životy tisíců zvířat a lidí a vytvořila první národní fond věnovaný zvířatům, která vyžadují zvláštní péči,“ prohlásil na Instagramu BridavskyKrátce před svou smrtí se Lil Bub stala tváří reklamní kampaně při příležitosti slevové akce Black Friday.

Další známá kočka, Grumpy Cat, která proslula svým nevrlým výrazem a která letos v květnu po sedmi letech slávy uhynula, měla v době smrti na Facebooku 8,5 milionu fanoušků. Dalších 1,5 milionu jich měla na Twitteru a kromě toho i 2,5 milionu předplatitelů přes Instagram.

Fotografie Grumpy Cat se od roku 2013 stala maskotem jedné velké firmy na výrobu krmení pro kočky. V roce 2018 dostala její majitelka Tabatha Bundesen 710 001 dolarů (16,3 milionu Kč) odškodného za to, že firma vyrábějící kávu umístila fotografii Grumpy Cat na své produkty bez povolení.

Grumpy Cat

Zdroj: ČTK

Články, které by tě mohly zajímat