Právě vysíláme

5 tipů, jak mít úspěšnou firmu

24. září 2020 9:00
5 tipů, jak mít úspěšnou firmu

Snem každého podnikatele je vybudovat úspěšnou a známou firmu. To ale není záležitostí několika týdnů nebo měsíců, ale cesta k úspěchu ve většině případů trvá několik (desítek) let. Potom se ale nic nevyrovná pocitu, že jste to dokázali a splnili si svůj podnikatelský sen.

Rozhodli jste se dát přednost podnikání před zaměstnáním? Po založení firmy pak můžete mít často pocit, že jste se možná rozhodli špatně, protože nemáte tušení, co teď vlastně máte dělat a jak se prosadit ve světě plném konkurence. Přestože neexistuje žádný zaručený návod, jak úspěchu dosáhnout, následující rady vám přijdou jistě vhod.

1. Vhodný produkt = základ úspěchu

Ještě před samotným založením firmy je klíčové se zamyslet, v čem vlastně chcete podnikat, a najít vhodný produkt. Přestože se na první pohled zdá, že je dnes na trhu už úplně všechno, vždy se dá přijít s novým nápadem a najít novou příležitost. Základem úspěchu je nabídnout zákazníkům takový produkt, který v nich vyvolá pocit, že jej nutně potřebují, a za který jsou ochotni zaplatit. Nemusíte ale za každou cenu přijít s něčím novým. Můžete také zkusit vylepšit věci nebo služby již existující, v takovém případě si ale dejte pozor, abyste nezasahovali do autorských práv jiných podnikatelů.

2. Originální název

Vymyslet vhodný název firmy může na prvním pohled vypadat jednoduše, ale opak je pravdou. Vaše fantazie je omezena jednak zákonem, který stanoví, že název nesmí být zaměnitelný s názvem jiných společností a nesmí působit klamavě, ale také zaregistrovanými ochrannými známkami a doménami jiných podnikatelů. Nejdůležitější je, aby byl název zapamatovatelný a dobře vyslovitelný. Pokud dokážete vysvětlit příběh, který se skrývá za konečným názvem, přidá vám to na důvěryhodnosti v očích zákazníků.

3. Stále na očích

Úspěch nespočívá pouze na geniální podnikatelské myšlence a originálním názvu, ale je třeba být vidět a zaujmout potenciální zákazníky. V dnešní době sociálních sítích už neplatí, že musíte do reklamy nutně investovat statisíce. Stránku na Facebooku, Instagramu nebo třeba Twitteru zvládnete založit i sami. Založení profesionálních webových stránek sice něco stojí, ale jedná se o investici, která se vám určitě vrátí. Je dobré také cílit na off-line svět prostřednictvím letáků, veletrhů, a v případě, že máte vyšší finance a možnosti, tak je na místě uvažovat i o reklamách na billboardech nebo v médiích.

4. Prvotřídní zákaznický servis

Stále platí, že spokojení zákazníci jsou nejlepší reklamou. Proto musíte klást důraz na to, aby se při jednání s vámi cítili příjemně. Potom vás určitě rádi doporučí rodině a přátelům. Snažte se jim poradit a co nejvíce vyhovět jejich individuálním přáním a požadavkům. Zároveň řešte i případné stížnosti a reklamace. Zákazník určitě ocení víc, pokud přiznáte chybu a budete se snažit nalézt řešení, než pokud budete problémy řešit jejich ignorováním.

5. Jeden za všechny, všichni za jednoho

Musíte si uvědomit, že dříve nebo později se dostanete do bodu, kdy nezastanete veškerou práci sami. V takové situaci je nejlepší mít kolem sebe tým schopných a pracovitých lidí, na které se můžete spolehnout. Zároveň pokud se u vás zaměstnanci budou cítit dobře, projeví se to na jejich přístupu k práci. Dbejte na to, aby na pracovišti panovaly příjemné vztahy a aby každý zaměstnanec měl pocit, že na jeho názoru záleží.

Vybudovat úspěšnou firmu není rozhodně nic jednoduchého a začátky rozhodně patří k těm těžším obdobím, která vás čekají. Už jen samotné založení firmy stojí nemalé úsilí a finance, také je obtížné získat zákazníky, když firma nemá žádné reference, a občas vám může chybět motivace pokračovat. Nejdůležitější je ale vytrvat a nezapomínejte, že i ty největší firmy měly kdysi stejnou startovní pozici jako vy.

Články, které by tě mohly zajímat