Právě vysíláme

Čechy pobouřila reklama s Afroameričanem. Populární sportovní značku chtějí bojkotovat!

28. května 2019 14:10
Čechy pobouřila reklama s Afroameričanem. Populární sportovní značku chtějí bojkotovat!

Když slavná značka Adidas zveřejnila svou globální reklamu s Afroameričanem, jistě netušila, kolik negativních reakcí obyčejná fotografie způsobí. Nutno však podotknout, že velkou vinu na tom nese právě náš národ, jehož reklama nesmyslně pobouřila.

Ve sponzorovaném facebookovém příspěvku z 22. května Adidas upozornil na to, že letos oslavuje „70 let inovací“ a facebookový status doplnil fotografií Afroameričana s hustým plnovousem. A ačkoliv si řada lidí myslela, že se jedná o obyčejného modela, ve skutečnosti se jednalo o známého amerického basketbalistu Jamese Hardena, který působí v NBA v týmu Houston Rockets.

I když měla reklama globální původ, pro české uživatele se objevila v českém jazyce. Řada lidí se tak domnívala, že byla vytvořena přímo pro tuzemské zákazníky a velmi je rozčílilo, že je na fotografii zobrazen právě muž tmavé pleti.

Pod příspěvkem se objevilo několik rasistických komentářů a někteří uživatelé Facebooku se nebáli být velmi vulgární. Na adresu slavného sportovce dokonce prohodili několik zlých poznámek. „Proč tam jako je ten afro-islamista,“ zněl například jeden z komentářů. „Je mi jedno, jak je pán šíleně úspěšný. Nechci nosit stejné věci a nechci vypadat ani trochu jak on. Od Adidasu už si nekoupím ani tkaničky,“ stálo v dalším.

Kvůli velkému množství nepěkných komentářů se český profil Adidasu rozhodl reklamu smazat a doposud se k ní nevyjádřil. Útěchou mu může být, že v záplavě negativních reakcí se objevilo i mnoho komentářů, ve kterých lidé chování některých diskutujících odsuzovali a sportovce se naopak zastali.

Podobnou vlnu nenávisti na českém Facebooku rozpoutala i reklamní fotografie společnosti Lidl, která rovněž zveřejnila snímek s mužem tmavé pleti. Obchodní řetězec byl tehdy nařčen z multikulturní propagandy.

 

 

Zdroj: Facebook

Články, které by tě mohly zajímat